htaccess fil problem
| 29 januar, 2010 - 13:00
Etter å ha lastet opp Drupal 6 får jeg ikke åpnet velkomstsiden (install). htaccess filen "sperrer" Laster jeg opp min gamle htaccess fil får jeg åpnet installasjonen. Den gamle htaccess filen inneholder kun noen få linjer med kode fra en gammel html side. Er den brukanes eller bør jeg bruke den som kommer med Drupal ? Hva skjer siden jeg ikke får åpnet install med den nye fila?
- Logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
- lest 358 ganger
Delicious
Digg
StumbleUpon
Reddit
Facebook

Sv: htaccess fil problem
Alltid installer Drupal i en ren directory. Pass og på at du ikke har access kontroll filer i andre dir. i din DocRoot som styrer access controll.
Sv: Sv: htaccess fil problem
Hvilke read/write permission skal htaccess fila ha ? Har slettet databasen, slettet alle filer på rot og slettet alle mapper (helt clean) og lastet opp(ftp) alt på nytt, men får fremdeles ikke kjørt install.php med den htaccess filen som ligger i Drupal... må jeg inn å redigere noe i htaccess fila før jeg laster den opp og kjører install.php ??
Er litt fersk på dette, men har en site som er oppe å går, men er usikker på om den fungerer optimalt fordi jeg må bruke en access fil som ikke er "Drupal sin" Har blant annet problemer med filopplasting og bildeopplasting (Album Photos)
Sv: Sv: Sv: htaccess fil problem
Det kan også hende at din hosting-leverandør ikke har tilgjengeligjort alle innstillingene for justering i .htaccess. I tillegg til det har jeg dårlig erfaring med noen hostingleverandører hvor .htaccess er litt kilen på bruken av tab og space i selve filen. Det virker som om noe løste seg i alle fall når jeg fjernet en del tab'er og spacer i begynnelsen på linjen, samt fjernet all bruk av tabs før variablene.
Sv: htaccess fil problem
kom 2 ganger det svaret her..
Sv: Sv: htaccess fil problem
Fant du ut av det? I tilfelle ikke, kan du ikke fortelle oss hvilke feilmeldinger du får? Drupal krever ingen endringer på htacess før du kjører installasjonen og er ditt LAMP miljø korrekt satt opp på serveren din skal du ikke ha noen problemer.