The mysqli error was: Access denied for user
Heisan,
Jeg er en relativt ny Drupalbruker. I går endret jeg passordet for mysql-databasen, og får nå følgende feilmelding på nettsiden:
The mysqli error was: Access denied for user 'db_brukernavn'@'en.nettaddresse.no' (using password: YES).
Jeg har endret passordet for databasen i site/default/settings.php uten at dette har hjulpet. Jeg er trygg på at det nye passordet er riktig, da jeg kan logge meg på phpmyadmin uten problemer. Det nye passordet ineholder noen spesialtegn (men ikke apostroff eller anførselstegn). Jeg forsøkte litt ut i det blå å bruke escape foran spesiealtegnet (i tilfelle det skapet problemer) men heller ikke det hjalp meg videre.
Er det noen med mer erfaring som kan gi meg tips om hva annet jeg skal feilsøke med for å finne ut av dette?
- Logg på eller opprett en konto for å skrive kommentarer
- lest 190 ganger
Delicious
Digg
StumbleUpon
Reddit
Facebook

En liten oppdatering...
Etter veldig mye mas, og testing frem og tilbake, så byttet jeg ut et pluss tegn i passordet mitt med noe annet. Det gjorde susen. Jeg er usikker på om det er php scriptet's tolking av det, eller noe annet i Drupal som ikke likte pluss tegn i passord - men endringen løste altså problemet...
Haha, det er takken for å bruke spesialtegn for å gjøre passord sikrere... :S
Sv: En liten oppdatering...
Vanligvis setter man hvor brukeren kan koble seg til db serveren fra til localhost eller lignende og man har heller ikke db serveren svare login req. fra Internet så jeg bruker ikke å lage så enormt kompliserte passord da jeg ikke ser en stor fare for innbrudd den veien. Om noen har andre meninger, feel free to correct me.