Introduksjoner - presenter deg her!

Skriv noen ord om hvem du er i denne tråden! Hvis du vil kan du også legge inn mer informasjon i brukerprofilen din, den finner du ved å velge "Min konto" i toppteksten, eller klikke på brukernavnet ditt i en kommentar eller et innlegg du har skrevet.

(Det finnes en en gammel presentasjonstråd på groups.drupal.org/norway, men nå som tyngepunktet for det norske miljøet er her på drupalnorge.no, så passer det bedre å ha denne tråden her. Selv om du har sagt hei i den gamle tråden kan du gjerne introdusere seg på nytt her, til glede for nye lesere.)

zirvap
21 juni, 2011 - 21:57
zirvaps bilde

Jeg starter sjøl :-)

Jeg heter Hilde Austlid, bor i Trondheim, jobber med industrialisering i en elektronikkbedrift, og har Drupal som hobby. I 2005 hadde jeg bruk for et gratis publiseringsverktøy for en forening, og etter å ha kikket meg rundt endte jeg på Drupal.

Det jeg liker best ved Drupal er lego-aspektet -- det å sette sammen forskjellige byggeklosser til noe nytt og spennende. Jeg driver også med oversetting av brukergrensesnittet (http://localize.drupal.org/translate/languages/nb/), og litt dokumentasjon. Nettstedene jeg driver er hobby/foreningsnettsteder, for tida først og fremst http://hexcon.no.

Jeg liker også å støtte opp rundt miljøet ("community building" på nynorsk). Da vi stiftet foreningen Drupal Norge i fjor høst ble jeg valgt til leder for foreningen.

stenjo
30 august, 2011 - 10:58
stenjos bilde

- og jeg fortsetter:
Jeg heter Sten Johnsen, og bor i Stavanger. Her har jeg tenkt å bli gammel. Jobber mye med Scrum og med Parterapi (!). Har universitetsutdanning i elektronikk men har jobbet med programvare utvikling siden jeg satte mine bein i en bedrift en gang tidlig på 90-tallet. Fattet interesse for Drupal da en kollega foreslo at jeg skulle kikke på Drupal 4 (4.3 tror jeg det var) til bruk for et intranett i bedriften jeg jobbet i da. Siden det har Drupal tatt mye av min fritid, men også en del av min arbeidshverdag, hvor jeg nå har vedlikeholdsansvaret for http://lmp.no (Læremiddelportalen).
På fritiden drifter jeg også http://parterapeutene.no og er co-maintainer på modulen Faq Ask

/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)

tagesk
3 januar, 2012 - 18:02
tagesks bilde
Forumstatus: ȁpen

Efter å ha utdannet ca 30 cand.cient-, siving og master-studenter i informatikk forsto jeg til slutt at akademia ikke var noe for meg. Litt treg i vendingen, kanskje.
Nå får jeg betalt for å kjøre motorsykkel og lage mat. Trives godt med det.

Firma vi driver har et nettsted som efter 10 år trenger betydelig modernisering; da det ble laget i 2002 var FrontPage det beste verktøyet som fantes (nest efter emacs, naturligvis). Av naturlige grunner ble det meg som fikk jobben med å finne teknologi, og så gjøre jobben. Efter å ha studert alternativene grundig hanvnet jeg på Drupal.

Ellers er alt som måtte være av interesse om meg samlet på min private hjemmeside.

Pisa
Italia

TBarregren
31 januar, 2012 - 17:17
TBarregrens bilde

Jag är född och uppvuxen i Strömstad, där jag fortfarande har fritidshus, men bor sedan 25 år i Göteborg tillsammans med min fru Eva-Lotta och våra tre söner Arvid (11 år), Erik (7 år) och Johan (4 år).

Jag är född hackare. Redan som liten skruvade jag sönder klockor och radioapparater. Från 11-årsåldern är jag intresserad av programmering, och med det har jag jobbat ända fram tills för bara något år sedan. Men sedan 1990-talet är jag också intresserad av affärer och företagande. Det gjorde att jag 2000 startade imBridge, som utvecklade ett program för pressfotografer som behöver skicka bilder från fältet.

imBridges bildsändningsprogram var propritärt, vilket innebar en massa strul av både teknisk och legal natur. Jag började därför fundera på affärsmodeller för fri programvara och öppenkällkod. Jag läste allt från bloggar till vetenskapliga artiklar om fenomenet. Jag insåg att företag blir mer framgångsrika om de lägger energi på att hjälpa kollegor istället för att stjälpa dem. Inspirerad av detta beslöt jag mig för att starta ett nytt företag, med målet att vara en god medborgare i ett öppenkällkods-community. Men vilket?

Ända sedan jag avslutade min civilingenjörsutbildning vid Chalmers tekniska högskola har jag intresserat mig för och jobbat med informations- och kommunikationsteknik som hjälper människor att sprida och ta del av information. imBridges bildsändningsprogram var en sådan teknik. Så det var inom detta område jag ville driva det nya företaget. Att det blev Drupal var närmast en slump.

Strax före julen 2004 frågade en kund om jag kunde föreslå ett billigt CMS. Det måste finnas något bra CMS med öppen källkod tänkte jag, och utvärdera ett tjugotal. Det bästa var Drupal. Eftersom CMS hjälper människor att sprida och ta del av information, Drupal är en bra programvara och Drupal-communityt är välkommande och hjälpsamt, så kom jag fram till att jag likaväl kunde satsa på Drupal istället för att försöka bygga ett community runt ett egenutvecklat fritt program.

Sagt och gjort. Januari 2005 drog jag igång företaget tillsammans med Erik Lindgren. Vi var newbies på HTML, CSS och inte minst Drupal; och projekten var små, typiskt mellan 50 och 100 tkr. Men vi hade skoj.

Sensommaren 2007 tog Jakob Persson klivet från frilansare som vi anlitade till delägare. Vi for på vår första DrupalCon i Barcelona och blev inspirerade. Hemma beslöt vi oss för att bli en svensk motsvarighet till Lullabot – ett företag känt för sitt engagemang i communityt. Vi drog igång det svenska drupalcommunityt, skaffade större lokal och började leta efter bra drupalutvecklare att anställa.

Försommaren 2008 var jag i Stockholm för att intervjua två utvecklare. Jag insåg då att jag hade missat en detalj. Vi hade inget kontor i Stockholm. Lösningen blev att fråga Fabian von Tiedemann, som tillsammans med Matts Hildén drev reklam- och webbyrån Silvia Media sedan 2000, om vi kunde få hyra några platser. Silvia Media hade börjat med Drupal ungefär samtidigt som oss. Deras styrka var design och theming, medan vår var modulutveckling och drift, så det kändes ganska ofarligt att sitta hos dem. Vi träffades för en lunch som hann bli middag innan vi hade pratat färdigt, men då hade vi också bestämt oss för att slå våra påsar ihop. Hösten 2008 lanserade vi vår gemensamma skapelse som fick namnet NodeOne. Resten är historia.

Se också min profil på NodeOnes webbplats och på drupal.org.

wizonesolutions
5 august, 2012 - 09:52
wizonesolutionss bilde

Nå må introduksjonstråden få litt internasjonalt innspill :)

Jeg heter Kevin Kaland og bor foreløpig i USA. Her jobber jeg for meg selv som Drupalutvikler. Jeg kjører også Fill PDF Service, en tjeneste som fungerer med Fill PDF-modulen i Drupal (som jeg også vedlikeholder).

Jeg presenterer meg selv nå fordi vi (dvs jeg og kona mi) planlegger å flytte til Norge snart. (Får bare håpe at innmeldingen for foreningen fungerer til da!)

Dere som sitter i #drupal-norge kjenner vel allerede meg. Jeg er amerikaner'n (bortsett fra å kunne norsk).

I Norge planlegger jeg å fortsette å gjøre det jeg gjør nå. Etter hvert vil jeg være på utkikk etter kontakter med norske klienter, så ta kontakt om du vil holde kontakt.

For øvrig har jeg skrevd et par andre moduler...Meetup API, Ubercart Amazon Payments mm. Men Fill PDF og Webform Tokens vedlikeholder jeg best (ofte med hjelp av andre).

Jeg ser frem til å bli en av de få kjente norske Drupalleverandører og få en del av det norske Drupalsamfunnet.

Ole Martin
5 august, 2012 - 10:06
Ole Martins bilde

Welcome to Norway, the country with two winters, one green and one white :-)
-
Hvor i Norge tenker dere å bosette dere? Jeg (og de fleste andre vil jeg tro) er alltid på jakt etter gode kontakter for ett samarbeid. Skal sende deg noe mer info om meg via e-post.

Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
wizonesolutions
5 august, 2012 - 10:28
wizonesolutionss bilde

Jo takk :) - jeg har sett Norge i mars, juli, august (og tidlig september), og desember (og tidlig januar). Vet ikke om du husker den veldig hvite julen i 2009, men jeg var på vestlandet og ble faktisk innsnødd! 80+ cm der jeg var. Jeg tror hele landet fikk litt mer snø enn vanlig det året.

Ang. bosted: Nå vi faktisk er bosatt skal det bli lettere å skrive det her. Men vi kan gjerne ta det per epost. Skal være på utkikk etter det.

thorandre
7 august, 2012 - 15:51
thorandres bilde

Hei, litt om meg:

Jeg heter Thor Andre Gretland og jobber som prosjektleder, Site Builder og har ansvar for opplæring i Front Kommunikasjon. Jeg bor i Fredrikstad og nyter hverdagene i Gamlebyen her.

Drupal er en viktig del av livet mitt og jeg, sammen med resten av gjengen i Front, ønsker å bidra til et godt Drupal-miljø i Norge :)

Vi ses på Drupal gatherings i Østlandsområdet!

Thor Andre Gretland | Front Kommunikasjon
www.front.no

hansfn
18 august, 2012 - 19:35
hansfns bilde

Hans Nordhaug her. Jeg jobber ikke kommersielt med Drupal, men holder kurs ved Høgskolen i Molde hvor vi bruker Drupal. Ellers prøver jeg å drive litt support her på DrupalNorge og å oversette en del. Jeg er ingen kjerne-hacker, men holder i alle fall liv i Views Send-modulen.

Jeg er også aktiv i noen andre PHP-prosjekter, f.eks PivotX, hovedsaklig som "bug buster".

PS! Hadde jeg vært bosatt litt mer sentralt, ville jeg nok vært interessert i en (godt betalt) Drupal-jobb ;-)

wunderkraut
21 august, 2012 - 17:55
wunderkrauts bilde

Jeg tenkte jeg skulle presentere den nye brukeren vår her, det passer bra siden vi er på Drupalcon :)

Som mange av dere sikkert har fått med dere, så har NodeOne, Mearra, Krimson og Wunderkraut fusjonert. Det kommer en mer utfyllende artikkel om dette så snart vi kommer så langt.

Vi vil ha den samme politikken som NodeOne når det gjelder åpenhet, bidrag til community samt å holde et høyt faglig nivå.

Det vil bli en overgangsperiode der mye skal samordnes internt, men på lang sikt tror vi dette bare vil styrke miljøet i Norge, samt åpne for en større markedsandel for Drupal samlet sett.

Hilsen Hans Christian
Daglig leder NodeOne Norge
(Wunderkraut Norge så snart navne-endringen er i boks)

wizonesolutions
21 august, 2012 - 22:01
wizonesolutionss bilde

Gratulerer! Er NodeOne -> Wunderkraut Norge ellers det samme? Noen nye planer for bedriftsutviklingen sammenlignet med før?

wunderkraut
22 august, 2012 - 14:40
wunderkrauts bilde

I praksis er det liten forskjell på NodeOne Norge fra forrige uke og Wunderkraut Norge denne uken.

Det vil ta tid å samordne alt innad, men samtidig har vi allerede tilgang til spisskompetanse i alle landene.

Vi planlegger en fagdag i september, da vil vi kunne legge frem mer informasjon!

Ole Martin
22 august, 2012 - 15:08
Ole Martins bilde

Vil "Node One", Sverige også bli "Wunderkraut", Sverige?

Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
wunderkraut
22 august, 2012 - 16:02
wunderkrauts bilde

Det stemmer, hvert enkelt land er et eget selskap, med et holdingselskap som linker det hele sammen.

ivanux
9 april, 2013 - 15:42
ivanuxs bilde

Hi All!
Sorry for writing in English... I hope to learn norwegian soon :).
I am a Linux Sys Admin and Drupal webmaster/developer. I am from Spain, I live in Sweden and I start working for a small company in Oslo two weeks ago.

I found this community today and I was reading a little bit the forums and so(Thanks Google translate!) and I just want to say Hello to everybody :).

I hope I can help people here with Varnish/Linux/Apache/... issues and I hope to learn from you everyday.

Kind regards!

zirvap
13 april, 2013 - 11:02
zirvaps bilde

Hello, and welcome! :-)

wizonesolutions
13 april, 2013 - 14:18
wizonesolutionss bilde

¡Hola!