Blokker vises dobbelt
Når jeg legger til nye blokker kommer disse opp dobbelt. Når jeg velger å slette en av disse, så slettes begge.
Noen som vet hva som forårsaker dette?
Når jeg legger til nye blokker kommer disse opp dobbelt. Når jeg velger å slette en av disse, så slettes begge.
Noen som vet hva som forårsaker dette?
Drupal er et registrert varemerke eid av Dries Buytaert. | Om nettstedet
Har du endret på themet du bruker? Når du går inn i /admin/build/block/list - er det da noen områder som vises flere ganger?
/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)
Jeg har ikke endret themet. Når jeg er inne her /admin/build/block/list vises den blokken jeg har lagt til altså to ganger.
Var det hva du mente?
Prøv med Garland (deafault theme) og eller andre.
Besøk oss på Data og Internett
Webutvikler - Posjektledelse - Kurs
Med områder mener jeg de stiplede markeringene som du ser på bildet her hvor det står "Topptekst", "Left sidebar" og så videre. Dersom en av disse står flere ganger er det naturlig at blokken også vises to ganger.

/Sten
Utvikler Drupal moduler (Tripletex og FAQ Ask)
Scrum Coach (Bouvet Blogg)
Det er kun ett felt for hver (topptekst, left sidebar, right sidebar og innhold)
Ofte bruker man å sette siden tilbake til "Default theme" for å se om det kan være feil med themet eller ikke. Prøv dette før du går videre og leter.
Det er gjort. Men løste dessverre ikke problemet
Ok, da er det ikke noe med themet å gjøre. Bruker du noen spesielle moduler som er relatert til blokker?
Tror jeg har kommet ett skritt nærmere en løsning:
Gikk inn her
http://infoweb.dev.sol.no/admin/build/context/settings/Innstillinger
og deaktiverte "Core block system"
Da forsvant den doble blokken i høyre kolonne, og kun den ene ble riktig liggende.
Dersom jeg trykker aktiver kommer blokken opp dobbelt igjen.
Litt usikker om deaktiveringen har noen andre negative konsekvenser.
Det haddde den jo helt klart. Da forsvant muligheten til å lage nye blokker. Med mindre jeg aktiverer for å lage blokk og deaktiverer igjen når jeg er ferdig, for at innholdet ikke skal komme opp dobbelt.
Vil tro det er en litt bedre løsning enn dette?
Vi bruker ingen moduler tilknyttet blokker
Hvis du bruker Context-modulen, kan du markere alle blokkene som deaktiverte på den ordinære blokk-siden, og så bare bruke Context til å vise blokker.
Aha, der kom løsningen. Dere bruker modulen "Context". Personlig har jeg ikke testet den modulen, selv om jeg skulle ønske jeg hadde tid.
Får håpe noen her inne har erfaringer med den. Har dere sjekket "Issuess-køen" for modulen?
Ser at "reswild" kom med løsningen, så da setter jeg denne som ferdig. Kan gjenåpnes, men ved andre problemer med modulen, lag heller en ny tråd.