Drupal Norge

det offisielle norske nettstedet for Drupal

Angående engelsk-norsk ordlisten

Den engelsk-norske ordlista her ser ut som et godt verktøy for oversetting, og det er jo viktig nå som en ny stor oversettingsøkt nærmer seg. Noen forslag som kan gjøre den til et enda bedre arbeidsredskap:

• Vise hvilke ord som har kommentarer i oversiktsvisninga for ordlista (jeg la inn kommentarer på noen, men det er jo ikke lett for andre å finne dem så snart de forsvinner fra "Siste kommentarer"-blokka på forsida)
  • Åpne for oppretting og redigering av denne innholdstypen for alle innlogga brukere + bruke funksjonen for å lagre tidligere versjoner
  • Muligens også et "freetagging"-vokabular, så vi kan merke ord som hører sammen i samme bruksområde (f.eks. "aggregate", "syndicate" og "feed", eller "taxonomy", "vocabulary", "tag" og "category")

Et par nye ord til ordlista

zirvaps bilde
30 desember, 2007 - 12:45
zirvap

Et par nye ord til ordlista:

Post (verb): Skrive. (I noen tilfeller kan andre ord passe bedre, f.eks. "Post comment" = "Send kommentaren")
Post (substantiv): Innlegg

Dette er basert på det som brukes i oversettelsen i dag.

opprettelse av nye oppslagsord

JohnNocs bilde
30 desember, 2007 - 13:20
JohnNoc

Brukere kan nå legge til nye ord til ordlisten. :-)

Har ikke lagt til «post» ennå, tenkte at du vil gjøre det.

Innlegget "post" er skrevet

zirvaps bilde
30 desember, 2007 - 15:35
zirvap

Nå har jeg gjort det :-)

Jeg ser at jeg må velge enten bokmål eller nynorsk for oppslagsordene. Mange ord er like på begge målførene, så det kan være greit å få satt det slik at et ord kan få begge kategoriene.

Oppslagsordene kan nå knyttes

JohnNocs bilde
30 desember, 2007 - 15:42
JohnNoc

Oppslagsordene kan nå knyttes til begge målformene.

Isn't that effective, or what!? hehe

Tilgangsbegrensning til ordlisten

JohnNocs bilde
30 desember, 2007 - 15:37
JohnNoc

Registrerte brukere kan:

• opprette oppslagsord
  • redigere egne oppslagsord
  • tilbakeføre til forrige utgave (omlegging)
  • se på tidligere utgaver

Innleggstittel

JohnNocs bilde
30 desember, 2007 - 15:50
JohnNoc

Redigerte tittelen til dette innlegget fra «Engelsk-norsk ordliste» til «Angående engelsk-norsk ordlisten». Det er litt forvirrende når lenker til sidene er listet på blokker.

Drupal er et registrert varemerke for Dries Buytaert