Webchick kåret som maintainer til Drupal 7

webchick
Hver Drupal-versjon kårer Dries en person som han deler ansvar med, for å sjekke og sende inn koder direkte til Drupal-kjernen.

Under hans åpningstale («State of Drupal» -tale) i dag, kåret Dries hvem blir hans co-maintainer til Drupal 7: Angela "webchick" Byron. Gratulerer Angie!

Foto:Dries Buytaert (original foto)

Odd-inge
1 september, 2008 - 23:05
Odd-inges bilde

Jeg er ikke overrasket over avgjørelsen til Dries. Jeg synes at webchick fortjener det.

Her på berget er det ikke annerledes. Et av de mest aktive i det norske Drupalfelleskapet er også en «chick». Hilde "zirvap" Austlid er en av de admistratorer av vår lokaliseringstjener. Hun bidrar også mye for å forbedre våre håndbøker. De fleste av våre medlemmer fikk også hjelp fra henne i supportforumet. Jeg håper at det blir mer kvinnelige medlemmer i Norge.

JohnNoc
2 september, 2008 - 17:35
JohnNocs bilde

Det er fint at du skrev om zirvaps bidrag til felleskapet, Odd-inge.

Det er ikke bare i det norske Drupalfelleskapet zirvap bidrar. Hun er også et aktivt medlem til dokumentasjonsteamet på drupal.org. På «Documentation Sprint» i Ungarn forrige søndag, var hun også på irc hele dagen og bidratt selv om hun ikke dro til Drupalkonferansen. Jeg sendte faktisk en e-post til henne da jeg var på Drupalkonferansen at jeg skulle håpet at hun var der. Det var så synd.

Hun bidrar også mye på supportforumet og issues-køen på drupal.org.

Som du har nevnt også, håper jeg at det blir mer og mer kvinnelige medlemmer her.

Vi gjør det enkelt for deg å lykkes på nett

zirvap
2 september, 2008 - 17:43
zirvaps bilde

Jeg hadde lyst til å dra til Szeged, men Drupal er hobby for meg, ikke jobb, og da er det litt verre å bruke flere feriedager på det... Men jeg lurer på om jeg skal komme meg avgårde til Kjøbenhavn i november -- jeg har lyst!

Og jeg er enig i at webchick i høyeste grad fortjener dette. Hun er en av de man ser overalt på drupal.org -- i «issue»-køene, på g.d.o, på forumet, i håndbøkene. Det er så man lurer på når hun har tid til å sove :-)