Agenda for årsmøte finnes her: https://docs.google.com/document/d/1HFEIhSUfaa5Hbdad68xtSnD8d7CNhWkxjwA-zPeOKSQ/edit#
Årsberetning finner her: https://docs.google.com/document/d/1zkp7VFbiRPtFSS_7Ik60s7-aWONFfamDYsRvThPdhG8/edit#
Det er kommet inn 2 forslag til saker, som utbroderes her:
1) Arbeidsgruppe - vedlikehold nettsider (@drupalnorge-developers):
Å opprette et arbeidsgruppe som blir et nytt synlig team på GitHub for å både utvikle og vedlikeholde nettsider (f.eks. drupalnorge.no, drupal.no osv) slik at gruppen ikke må består bare av styremedlemmer, men må ha et minst et bestemt antall fra styret, gruppen kan ha eksterne folk som f.eks. deres medlemmer (eller bedrifter også) å få muligheten til å bli innvolovert gruppen slik at styret ikke står alene med å vedlikeholde nettsiden som skjer i dag.
Arbeidsgruppe består av minst fire/fem teammedlemmer. De som ble oppnevnt som en teamleader (har ansvar videreinformere/kontaktperson til styret) og resten som teammedlemmer, alle har ansvar (de kan sees som "moderator/prosjektleder")
- Utvikle og vedlikeholde nettsider
- Ha orden på issue system, komme med forslag/ide, og verifisere de Pull Request
- Har mulighet å gi bidragsytere tilgang til et annet team-nivå med mindre rettigheter (@drupalnorge-contributors) på deres organisasjon på GitHub i løpet av året uten trenger godkjennelse fra styret. Altså styret gir gruppen fullmakt.
- Lage en sjekkeliste for nye bidragsytere, og gjerne hjelpe og lære de bidragsytere til å bli involvert ved å utvikle og vedlikeholde nettsider som foreningen har ansvar for slik at alle har mulighet å utivkle seg.
2) Arbeidsgruppe/komiteen for DrupalCamp
Å opprette en arbeidsgruppe eller en komiteen som kan planlegge DrupalCamp.
Tanken bak med disse to forslagene er for å la styret bruke sine ressuserer til noe annet nyttig for organisasjonen enn de må sitte igjen med å bare planlegge DrupalCamp og vedlikeholde nettsiden og heller fokuserer på f.eks. innholdprodusent, samle nyttig informasjon/statistikk (for å gjøre de andre fristende til å bruke Drupal), planlegge og lage strategiplan for å gjøre foreningen mer synliggjøre eller komme på løsning med medlemsrekruttering osv.
Please logg inn or sign up to comment.